AEG Lavamat 64840L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Lavamat 64840L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

hadikmaar 07-05-2014
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Handvat in de derde maand afgebroken, klok net in de garantieperiode van 2 jaar vervangen en in het derde jaar de lagers naar de kl#te!
Klantenservice AEG zeer klantontvriendelijk...blablabla en trommel kost je dan zo'n 350,-! Lagers zelf vervangen gaat helaas niet omdat de kunststoffen trommel in het midden aan elkaar "gelast" is!
Pfff, had ik maar...n paar honderd euro meer uitgegeven!
Wat een teleurstelling!

Officiele reactie van AEG-Electrolux 08-05-2014

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u diverse problemen heeft gehad met uw wasautomaat.

Graag zouden wij de historie van uw apparaat na willen gaan om te kijken of wij wellicht toch iets voor u kunnen betekenen. Zou u uw adres- en contactgegevens willen zenden aan consumercare@electrolux.nl?

Els Webteam AEG

Gergovia 23-01-2013
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Duurzaamheid heb ik laag beoordeeld aangezien ik na 40 maanden de hele wastrommel heb moeten laten vervangen ivm versleten lagers.

De lagers zouden volgens Elextrolux service niet vervangen kunnen worden vandaar dat meteen de hele trommel, die er verder prima uitziet, vervangen is. Garantieperiode van 2 jaar is verstreken vandaar dat de kosten vallen binnen de prijs voor 40 weken, nl 272,14.

Volgens de monteur heeft hij op het ogenblik veel reparaties aan trommels ivm versleten lagers. De trommel van de AEG L64840L is hetzelfde voor AEG als voor Zanussi.

Als ik op internet rond surf, heb ik twijfels over de kwaliteit van de lagers van deze trommel. Ik ben benieuwd bij hoeveel wasmachines van Zanussi en AEG deze lagers kapot gaan waarbij de gehele trommel vervangen moest worden.

Op deze reparatie zit een garantie van 1 jaar. Als deze weer 40 maanden meegaat en dan stuk gaat, kom ik in het hogere reparatie tarief en zal ik genoodzaakt zijn een nieuwe wasmachine te kopen.

grietje 1745 26-11-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Erg veel spijt van mijn aankoop. Maschine maakt veel herrie en loopt als je niet oppast je hele huis door!! Erg vervelend, na elke wasbeurt moet je je maschine op zijn plaats terug zetten. Monteur van AEG zei dat het aan ons lag. Vloer was niet goed, ik deed te veel was in de maschine enz. Ook na het storten van een nieuwe, geegaliseerde vloer in de bijkeuken heeft niets aan het "lopen" van de maschine verandert. Het ergste vind ik nog dat Aeg niet erkend dat de maschine slecht is!! En dat ze er niets aan doen.

Almuth 22-06-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Onze wasmachine is nu 2 jaar oud en het lager is al kapot. Hij begon al snel herrie te maken en gaf al snel zwarte strepen tijdens het wassen.
De reparatie kosten zijn dusdanig hoog dat we hem nu al vervangen moeten. Slechte ervaring dus geen AEG meer.

mttvm 16-01-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Ik denk dat we deze machine as april 3 jaar hebben! Daarvoor ook AEG en is 16 jaar geworden, top. Helaas is deze machine niet top. Wasresultaat matig! Ondanks zeer zacht water, dus minimaal wasmiddel, en ecobol. De machine wandelt.... start soms zeer raar op met centrifugeren en komt echt van zijn plaats. Staat op zolder maar we horen hem beneden! Heb na 1/2 jaar al eens AEGmonteur erbij gehad; komt door teveel wasmiddel en omdat hij op verhoger staat!! Sinds die tijd op vloer en doet nog steeds het zelfde. Afgelopen weekend weer niet heel blij ermee.
AEGdroger is nu dik 16 jaar en moet echt vervangen maar.... kweet niet of ik AEG aandurf...

Leo 1968 27-11-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

AEG laat je niet in de steek? Nou dat staat nog te bezien. 1 Jaar en 9 maanden in bezit is onze 2e AEG wasmachine. De eerste was goed bevallen. Stil en duurzaam, totdat de motor het begaf na 8 jaar. Dat kostte 250 euro, dus op naar een nieuwe. De 64840 L
aangeschaft. Een klein drama. Hij bonkte, piepte en danste. Ik dacht nog heel even met weemoed aan mijn oude machientje.
Speciaal op aanvraden van de dealer een betonnen vloertje gestort. Het hielp allemaal nul komma nul. Bleek het te zitten in de schokbrekers!
Er zat gewoonweg geen vet in. Dat waren ze vergeten bij AEG! Hij heeft het een jaartje redelijk gedaan (het is en blijft een herrieschopper), maar nu begint hij toch langzamerhand steeds meer herrie te maken. Hij doet het nog wel maar ik heb weinig vertrouwen in deze AEG.
Ik ben normaal erg merkentrouw, maar ik moet hier toch even een nachtje over slapen.

van Fam Smit

Peter_1987 13-10-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Heb deze wasmachine enkele weken in mijn bezit en ben zeer tevreden. De wasmachine heeft veel wasprogramma's die je zelf eenvoudig aan kunt passen in temperatuur (30,40,60 en 95 graden) en centrifuge(400,800,1200 en 1400 toeren). Deze mogelijke aanpassingen zijn uiteraard wel afhankelijk van het gekozen wasprogramma.
Verder is het bedieningspaneel erg degelijk en mooi ontworpen. De wasmachine staat bij ons op een tegelvloer en is erg stil tijdens gebruik. Bovendien beweegt de machine niet tijdens gebruik (ook niet als de trommel bijna leeg is), itt wat ik gelezen had bij sommige reviews over deze wasmachine. Over het wasresultaat heb ik ook geen klachten.
Kortom, naar mijn mening heeft deze wasmachine een prima prijs/kwaliteit-verhouding!

B. Faber 29-08-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Ik ben erg blij met mijn aankoop.
Veel programma mogelijkheden, erg stil, je hoort hem niet als hij bezig is met wassen.
Ook vind ik het programma opfrissen erg handig, je hebt zo vaak iets aangehad, en je wilt het zo niet in de kast leggen, en dan is dit programma erg handig.
Hij bevalt me prima, en de prijs is nog al wat lager dan de miele.

M. Boogers 27-08-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Ik heb die AEG wasmachine gekocht op aanraden van de winkelier, zij vertelde dat dat de perfecte machine was voor een man alleen. Eenvoudige bediening met een zeer goed resultaat, zij heeft niets teveel gezegd. De machine wast goed en is inderdaad makkelijk bedienbaar, en geeft een goed resultaat van mijn was. Hij is ook vrij stil voorbij mijn vorige machine en dat is ook wel belangrijk in een appartement met naaste buren, zowel onder als naast mij. Kortom heb ik geen moment spijt van mijn aankoop.

Manon-WT 27-08-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Ik heb de machine sinds mei 2011 ongeveer en ik ben tevreden met het resultaat. Daarvoor had ik een zannusi (zusje of broertje van) en wilde in de 'familie' blijven. Ik heb de machine in de badkamer staan op een tegelvloer en ik was altijd na 11 uur 's avonds of in het weekend en ik vindt de machine niet veel lawaai maken. Maar ja, mijn oude wasmachine was 11 jaar oud! Mijn dochter van 7 slaapt op nog geen 5 meter van de machine met open deuren en blijft gewoon slapen. De keuzes zijn veel, alleen mis ik wel de keuze uit halve was! Maar ja, dan was ik maar op kort! Ben tot nu toe erg blij met de machine.

lenie12 26-08-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

ik ben zeer tevreden over deze machine en heb er totaal tot nu toe geen klachten over hij staat op zolder op een betonen vloer gaat niet aan de wandel zoals in eerdere reviews geschreven maakt ook niet veel lawaai heeft een zeer schoon was resultaat ook zuiniger in verbruik als mijn vorige aeg wasmachine dus voor mijn alleen zeer veel pluspunten voor de aeg lavamat 64840

R. Vink 18-03-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Deze machine gekocht in oktober 2009. Bij een volle lading is het geluidsniveau vrij hoog maar blijft de machine op zijn plaats. De machine staat op zolder, op een betegelde betonnen vloer. Met een halve lading gaat de machine aan de wandel, bonkt en veroorzaakt zoveel resonantie dat de kachel op de bgg gaat rammelen. Na een maand al een monteur bij gehad en die draaide wat aan de pootjes waardoor het beter leek te gaan. Nou je kunt erbij blijven staan met je stelsleuteltje want het lijkt of ieder wasbeurt zijn eigen afstelling nodig heeft. Kortom geen aanrader deze machine en ik heb absoluut geen vertrouwen meer in AEG.

R. Vink 13-07-2012

Maar niet gewacht tot deze machine geheel uit elkaar rammelt of gaat lekken. Zag een leuke aanbieding van een Samsung, de WF-0704Y7E. Wat een hemelsbreed verschil met de AEG. Ben voor de zekerheid gaan kijken of die wel aanstond :-) Heerlijk na bijna drie jaar herrie en ergernis.

R. Vink 18-01-2012

Nu ruim twee jaar later gaat de machine steeds meer herrie make. Waarschijnlijk gaat het lager van de trommel ter ziele door het onstabiele gedrag van de machine. Ben bijna blij als die echt helemaal stuk is want dan kan ik hem vervangen voor een deugdelijke machine, als die nog bestaan uiteraard.

MarioGalaxy 21-02-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Deze wasmachine een halfjaar geleden gekocht (juli 2010), maar spijt dat ik niet eerder op deze website heb gekeken. Ik heb dan ook vandaag een nieuwe wasmachine besteld, en zal niet meer voor AEG kiezen! Jammer, want de vorige AEG hebben we 13 jaar mee gedaan!

Waarom? Omdat deze wasmachine ontzettend veel lawaai maakt. Zelfs na waterpas zetten leverancier, en bezoek Electrolux monteur (geen idee wat hij gedaan heeft?). Nieuwe geluidsdempende mat gekocht bij de Gamma wil ook niet helpen. Wasmachine blijft veel lawaai maken, en wil niet op z'n plaats blijven staan. Soms halve meter naar voren, na wasbeurt.

Jammer AEG, maar toch een trouwe klant minder!
(nieuwe wasmachine wordt een Hotpoint-Ariston)

ekikkert 22-06-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Wij hebben de machine in totaal 6 maanden in ons bezit gehad. De eerste 3 maanden een prima machine, vrij lawaaierig maar hij wastte verder prima schoon.

Tot na drie maanden... onverklaarbare zwarte strepen in mijn was. Via onze dealer, AEG (electrolux) langs laten komen obv garantie. Deze vriendelijke meneer gaf aan dat het zeepresten waren die we konden voorkomen door een aantal malen per week op 95 graden te wassen (niet erg groen dus). A+ is daardoor ook zwaar overdreven.

Maar goed, advies opgevolgd witte handdoeken gekocht om ook de wasjes te kunnen draaien maar binenn een maand wederom zwarte strepen in mijn overhemden, poloshirts, beddegoed etc.

Opnieuw AEG langs laten komen. Deze wederom vriendelijke meneer gaf aan dat het toch echt zeepresten moesten zijn. Onze dealer echter was het niet eens met deze conclusie aangezien volgens hem teveel ruimte tussen de trommel en rubbers zit. Dit werd mede versterkt door de rechte strepen in ons wasgoed waar zeepresten normaal gesproken voor vlekken zorgen. Onze dealer zou dit opnemen met electrolux. Binnen 48uur na het bezoek hadden wij echter al een factuur van 85euro van Electrolux ontvangen omdat dit toch echt onze eigen schuld was volgens hen, maar we waren er helemaal nog niet uit!!!

De dame aan de lijn ving mij echter goed op en dacht mij te kalmeren door de zin "Dat is nu eenmaal de werkwijze van Electrolux" drie keer te noemen als enige verweer.

Aangezien ik bij electrolux niet verder kwam heb ik opnieuw met onze zeer behulpzame dealer gebeld (EP in Dedemsvaart). Aangezien hij ook verbolgen was over de factuur en nog steeds overtuigd is van een constructieprobleem heeft hij het probleem voor ons opgelost zonder tussenkomst van Electrolux. De factuur van 85euro heeft hij meegenomen en wij hebben het volledige aankoopbedrag in mindering gekregen bij de aanschaf van een nieuwe Miele machine. Dat is pas goede service.

En nu? Wij gaan Electrolux verantwoordelijk stellen voor alle schade (ongeveer 750euro) aan vernietigde was.

to be continued....

streetpreacher 26-01-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Ben zeer tevreden over deze machine

sinds 3 weken in bezit en herken geen problemen zoals eerder vermeld

vorige was een zanussi die meer herrie maakte

Tot nu toe perfecte machine

Miranda70 06-11-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Ik heb deze machine een paar weken in huis en ben erg tevreden. De herrie en het bonken etc. herken ik niet. Hij staat op de begane grond (betonvloer met plavuizen), misschien scheelt dat?
De machine is erg gebruiksvriendelijk en wast schoon. Veel keuze in programma's en ook qua tijdduur per programma in te stellen.
Kortom, ik ben erg blij met deze machine!

katootjedejong 04-11-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 64840L

Ik heb een AEG L64840L gekocht in september 2009. Van het begin af aan heeft deze machine verschrikkelijk veel lawaai en schud zo erg dat ik hem niet meer aan durf te zetten als ik er niet bij sta.
Hij was nieuw 750 euro. Volgens de verkoper vergelijkbaar met een Miele. Nou wat is dit een verschrikkelijke tegenvaller.
Ik heb er gister een monteur van de winkel bij gehad. Die had de machine nog niet eens op volle toeren (1400) en zag al gelijk dat ie toen al veel te veel begon te schudden. Ook staat hij dan helemaal schuin over de zolder heen. Hij gaat alle kanten op en staat keurig waterpas.
Die monteur zei dat hij blij was dat ie niet onze buurman was met buren met zo'n lawaaiwasmachine.

Nu zit ik te wachten op iemand van AEG. Ik heb geen vertrouwen meer in deze machine en ik wil een nieuwe van AEG aangezien deze nog niet eens 2 maanden oud is.

Ik heb 3 kinderen en heb elke dag wel was. Dan mag je wel verwachten van een machine van 750 euro met mielekwaliteit dat ie fatsoenlijk z'n werk doet.

Ik baal behoorlijk en ben benieuwd wanneer ze van plan zijn hier wat aan te doen.